בביה"ס מאור שבמרכז לבריאות הנפש טירת כרמל משתמשים בתוכנה ייעודית לשיפור יכולת קשב וריכוז של תלמידים

תלמידה בביה'ס מאור צילם : צחי שרז. (הגדל)

 

בביה"ס מאור המשרת את מחלקות הנוער שבמרכז לבריאות הנפש טירת כרמל, משתמשים בערכה של תוכנות מחשב ומשחקי מחשב ייעודיים - play attention לשיפור קשב וריכוז בתלמידים עם בעיות בתחום.

 

מי שסובל מבעיות קשב וריכוז דעתו מוסחת בקלות. התוכנה המתבססת על

ביו-פידבק, מאמנת את התלמידים להתמקדות, התמדה ושיפור הזיכרון. כל נער מחובר בזרועו לחיישן שבודק את רמת הריכוז שלו, יכולת ההתמקדות והמעקב הוויזואלי לאורך זמן, וכן התמדתו במשימה והשלמתה במהירות האפשרית. הבדיקות הללו נערכות בזמן שהנער ממלא משימה במשחק מחשב, כמו למשל לעקוב במשך כחמש דקות ולהתמקד בדולפין, על מנת לשמור אותו שוחה בים ולא צולל למצולות. באמצעות החיישן מקבל הנער משוב מיידי: כאשר הריכוז שלו יורד, הוא רואה את הדולפין צולל.

 

בנוסף למשוב המיידי, מקבל התלמיד מטבע כגמול על כל הצלחה, ובסוף התהליך הוא מקבל משוב על השיפור באחוזי ההצלחה שלו. האימון מלווה בשיחה של המאמן על התנהגות הנער במהלך הפעילות והשוואה עם מצבו הקודם. נער עם בעיות קשב וריכוז עובר 2-3 אימונים בשבוע בני 20 דקות כל אימון, במשך מספר חודשים (עפ"י התקדמות אישית), בעבודה  יחידנית - מאמן מול תלמיד אחד.

 

לדברי מרים אורן – יועצת חינוכית שמאמנת את התלמידים, הם מאד התחברו לאימון במחשב. אחרי ההתנסות הראשונה הביעו רצון להמשיך בתהליך, התמידו בו ונהנו ממנו, כשהם אינם חווים זאת כטיפול. הם שמחו על ההתקדמות כשאחוזי ההצלחה שלהם עלו משבוע לשבוע, והרגישו ירידה ברמת האימפולסיביות מצידם הן בתהליך הלמידה והן בחיי היומיום.

 

יעל לוין – מנהלת בי"ס מאור שבמרכז לבריאות הנפש טירת כרמל, אמרה: "ערכת התוכנות ומשחקי המחשב היא עוד כלי קצר מועד אפקטיבי המגוון את אמצעי הטיפול בבעיות קשב וריכוז העומדים לרשותנו".

 

עבור לתוכן העמוד